|
Naujausi tyrimai: Net 40% mažesnė krūties vėžio rizika! Tyrimas rodo, kad priešmenopauzinio amžiaus moterys, kurios vartoja didesnius kalcio su vitaminu D kiekius, gali beveik 40% sumažinti krūties vėžio riziką! (1)
| | | | | 1. Archives of Internal Medicine. Volume 167, Number 10, Pages 1050-1059. "Intakes of Calcium and Vitamin D and Breast Cancer Risk in Women".Authors: J. Lin, J.E. Manson, I-M. Lee, N.R. Cook, J.E. Buring, S.M. Zhang | |
Akušerija-ginekologija
Kodėl nėščiosioms būtina skirti kalcį ir vitaminą D? Nėštumo metu, gimdoje besivystančiam vaisiui reikalingas didelis kalcio kiekis skeleto formavimuisi. Šis poreikis ypač išauga paskutiniais 3 nėštumo mėnesiais. Jei motina nesuvartoja reikiamo kalcio kiekio, vaisius pasiima jį savo poreikiams patenkinti iš motinos kaulų. Dauguma moterų nėštumo metu negauna reikiamo kalcio kiekio.(1) Net 85 % nėščiųjų Lietuvoje nesuvartoja rekomenduojamo kalcio kiekio. (2) ► Kokių ligų padeda išvengti kalcis?
1. Hipertenzija, preeklampsija. Sisteminė klinikinių tyrimų apžvalga (12 tyrimų, 15 528 moterys) rodo, kad moterys, kurios nėštumo metu kasdien vartoja ne mažiau nei 1 g elementinio kalcio (2 tab. Calcigran), daug rečiau patiria nėštumo komplikacijas. Kalcio vartojimas, palyginus su placebu, padeda išvengti padidėjusio kraujo spaudimo ir preeklampsijos priepuolių. (3) 2. Mažas naujagimio svoris. Tyrimai patvirtina, kad kalcio vartojimas apsaugo nuo per mažo naujagimių svorio (t.y. mažesnio nei 2500 g), o taip pat sumažina naujagimio kraujospūdį, padeda apsaugoti sekančias kartas nuo hipertenzijos. (4) 3. Pogimdyminė depresija (PD). Tyrimas parodė, kad nėštumo metu po 2 g elementinio kalcio vartojusių moterų grupėje, lyginant su placebo, 12 savaičių po gimdymo PD simptomų dažnis buvo žymiai mažesnis (kalcį vartojusioje grupėje EPDS balai >14 – 5.5%, placebo- 15.3% (p = 0.014). (5) ► Kiek reikia vitamino D?
Vitaminas D yra būtinas augimui, todėl jis rekomenduojamas vartoti visoms nėščiosioms, maitinačioms moterims, naujagimiams. Rekomenduoja paros norma nėščiosioms- 400 TV (10 mikrogramų) vitamino D3. Šį kiekį galima gauti vartojant kalcio su vitaminu D3 tabletes (2 tab. Calcigran). Saulės negaunančioms moterims, dalis specialistų rekomenduoja vartoti po 800 TV (20 mikrogramų) kasdien. Saugi paros dozė- 1000 TV. (6) Literatūros šaltiniai: 1. http://www.niams.nih.gov/Health_Info/Bone/Bone_Health/Pregnancy/default.asp 2. www.kalcis.lt skaičiuoklės duomenys. 3. British Journal of Obstetrics and Gynecology, volume 114 issue 8 page 933-943, August 2007 4. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17685081 5. http://www.scielo.br/scielo.php?pid=S1516-44462005000600005&script=sci_arttext 6. http://www.patient.co.uk/showdoc/27001328/3.
Atgal |