NaujienosDidesnis kalcio kiekis gali pailginti gyvenimą 2010-02-28Didesnis kalcio kiekis gali pailginti vyrų gyvenimą (tyrimas): Stephen Daniells, 25-02-2010 Naujas Švedų atliktas tyrimas skelbia jog gaunant kalcio daugiau nei rekomenduojama paros norma galima 25 % sumažinti mirties nuo širdies ligų ir vėžio riziką. Palyginus du atvejus kuomet kalcio per parą buvo sunaudojama vidutiniškai 990 mg ir 1953 mg, antruoju atveju pastebima sumažėjusi mirtingumo rizika nuo širdies ligų (remiantis „American Journal of Epidemiology“ informacija). Anot JAV Nacionalinio sveikatos instituto rekomenduojama kalcio paros norma vyrams bei moterims nuo 19 iki 50 metų amžiaus yra 1000mg. Tačiau kalbant apie magnio vartojimą, nebuvo pastebėta, kad šis mineralas turėtų įtakos mirtingumui nuo širdies ligų ar vėžio mažinti, pranešė mokslininkai. A. Wolk kartu su kolegomis ištyrė 23 366 Švedijos vyrus nuo 45 iki 79 metų amžiaus, kurie tyrimo metu nevartojo maisto papildų. 1998 -2007 metais tarp tirtų žmonių mokslininkai užregistravo 2358 mirties atvejus dėl įvairiausių priežasčių iš kurių 819 mirties atvejų buvo nuo širdies ir kraujagyslių ligų ir 738 nuo vėžio. Atvejai kuomet buvo vartojama dviguba rekomenduojama kalcio paros norma siejami su 25% sumažėjusiu mirtingumo atvejų nuo įvairių ligų, lyginant su mažesniu kalcio suvartojamu kiekiu, teigė mokslininkai. Taip pat jie pažymėjo, kad per parą suvartojant apie 523 mg magnio nėra pastebėta jokių pakitimų įtakojančių mirtingumo nuo širdies bei kraujagyslių ligų ar vėžio sumažėjimą. Plačiau skaitykite čia (Parengta pagal American Journal of Epidemiology)
|