Calcigran
Calcigran 10 mitų SPECIALISTAMS Kalcio skaičiuoklė Testas Osteoporozė Kalcis grožiui Kalcis ir dieta Kontaktai DUK
Apklausa

Ar perkate Kalcio preparatus?
Nuolat (36)
15,38 %
Kartais (88)
37,61 %
Neperku (79)
33,76 %
Neperku, nes dabar tai nėra pirmo būtinumo prekė (31)
13,25 %


Viso balsavo: 234



Naujienos

2010-06-14

Per pirmuosius dešimt metų po menopauzės osteopenija arba osteoporozė diagnozuojama beveik puseibaltosios rasės moterų, todėl osteoporozės (OP) profilaktikos priemones žinoti labai svarbu.Bendrinės profilaktikos priemonės labai svarbios ir tinkamos visiems – ir bet kurio amžiaus moterims,ir vaikams, ir vyrams. Tai optimalus pagal amžių ir organizmo fiziologinę būklę kalcio ir vitamino Dkiekis.

Plačiau

2010-02-28

Naujas Švedų atliktas tyrimas skelbia jog gaunant kalcio daugiau nei rekomenduojama paros norma galima sumažinti mirties nuo širdies ligų ir vėžio riziką.

Plačiau

2010-02-01

Išanalizavę duomenis iš dešimties Europos valstybių, mokslininkai daro išvadą, kad kraujyje daugiausia vitamino D turintiems asmenims rizika susirgti kolorektaliniu vėžiu sumažėja net 40 procentų.

Plačiau

Osteoporozė

Osteoporozė yra toks kaulo išretėjimas, dėl kurio jis gali lūžti, skeletui nepajėgiant atlaikyti įprastinių krūvių. Šia liga gali susirgti bet kurio amžiaus žmogus, tačiau dažniausiai tai atsitinka vyresniems kaip 50 metų, ypač moterims.

1 minutės osteoporozės rizikos testas!

Osteoporozė yra didelė sveikatos problema pasauliniu mastu. Ja serga 200 milijonų žmonių, osteoporoze rizikuoja susirgti 1 iš 3 moterų ir 1 iš 5 vyrų virš 50m. amžiaus. Pasaulinė Sveikatos Organizacija (PSO) yra paskelbusi šią ligą antra didžiąja liga pasaulyje ir anot Tarptautinio Osteoporozės Fondo (TOF) dėl osteoporozės hospitalizacijų būna žymiai daugiau nei dėl daugumos kitų ligų, tokių  ir kaip krūties vėžys  ar širdies infarktas.

Kaip atpažinti osteoporozę?
Deja, osteoporozė iš pradžių neturi jokių aiškių simptomų, ji nejuntama. Neretai pirmasis ligos požymis būna kaulo lūžis po lengviausios traumos (nukritus be išorinio smūgio) ar net nepatyrus traumos. Sergant osteoporoze, po truputį mažėja ūgis, deformuojasi krūtininė stuburo dalis, t.y. formuojasi kupra ir skauda kaulus, ypač stuburo srityje.

Teisingas gyvenimo būdas
Jūsų gyvenimo būdas turi didžiulės įtakos, ar susirgsite osteoporoze, taigi yra daug priemonių, kurių galite imtis, kad apsisaugotumėte nuo jos. Tarptautinis Osteoporozės Fondas rekomenduoja reguliariai sportuoti (ypač geri svorio kilnojimo pratimai, kadangi jie padeda stiprinti ir palaikyti sveikus ir kaulus ir raumenis) ir valgyti subalansuotą, kalciu ir vitaminu D turtingą maistą.  Kai kalbame apie osteoporozę, kalcis yra žinomas kaip kaulų geriausias draugas.

Rekomenduojama kasdienė kalcio dozė žmonėms virš 50m. amžiaus yra 1200 mg. Ji prilygsta maždaug 6 stiklinėms ar 1.5 litro pieno. Bet jei neįsivaizduojate savęs tiek daug išgeriančio pieno kiekvieną dieną, yra gausybė kitų būdų, kaip gauti kalcio. Jo yra sūryje, jogurte, džiovintuose vaisiuose, daržovėse.  Vitamino D, kuris padeda pasisavinti kalcį, yra žuvyje, kiaušinio trynyje ar tiesiog saulės šviesoje.
Dažnai tiek vyrams tiek moterims virš 60 m. amžiaus kalcio reikia vartoti papildomai, kadangi jų kasdieninėje mityboje trūksta kalcio ir metams bėgant silpnėja organizmo gebėjimas pasisavinti kalcį.

Nauja analizė patvirtina: kalcio vartojimas apsaugo nuo osteoporozės ir kaulų lūžių
Naujai publikuota analizė, apėmusi beveik 64,000 suaugusiųjų, kurių amžius buvo 50m. ir daugiau, tvirtai įrodo, kad kalcis- vienas arba derinyje su vitaminu D- gali apsaugoti nuo osteoporozės ir sumažinti su ja susijusią kaulų lūžių riziką. Įrodyta, kad kalcis arba kalcis derinyje su vitaminu D 12% sumažina osteoporozės lūžių riziką, ir dvigubai- 24% - sumažina šią riziką, kai pacientai paskirtą medikamentą vartoja bent 80% laiko rekomenduotomis dozėmis. Analizė rekomenduoja, kad būtų pasiektas gydomasis efektas, minimali kasdieninė kalcio dozė turi būti 1200 mg, vitamino D- 800 TV.

Kalcis ir vitaminas D yra sąlyginai pigiai pagaminami ir plačiai prieinami medikamentai, bet svarbiausia jie yra labai efektyvūs:
 “Mūsų analizė parodė, kad kalcio vartojimas, vieno kalcio arba derinyje su vitaminu D, yra efektyvi priemonė profilaktiniam osteoporotinių lūžių gydymui. Kad pasiekti geriausių rezultatų, mes rekomenduojame  vartoti mažiausiai po 1200 mg kalcio ir 800 TV vitamino D” sako Dr. Benjamin Tang, pagrindinis analizės autorius.
 
Dr. Tang pabrėžia, kad norint pasiekti maksimalų poveikį yra svarbu vartoti tinkamas dozes kiekvieną dieną. Analizė rodo, kad tai kritiškai svarbu. - “Tai atvejais, kai vartojimas buvo pakankamas ir pacientai vartojo kalcį bent jau 80% paskirto laiko rekomenduotomis dozėmis, lūžių rizika sumažėjo dvigubai- 24 %”.

Ar Jūs priklausote osteoporozės rizikos grupei? 
Yra eilė rizikos faktorių, turinčių įtakos osteoporozės vystymuisi:
- Amžius:  kuo vyresnis amžius, tuo didesnė osteoporozės rizika
- „Smulkių kaulų“ sudėjimas
- Lytis: labiau rizikuojate susirgti osteoporoze, jei esate moteris
- Paveldimumas: jei šeimoje kas nors sirgo osteoporoze, yra rizika, kad sirgsite ir jūs
- Gyvenimo būdas: rūkymas, pernelyg gausus alkoholio vartojimas, nepakankamas kalcio kiekis mityboje ir fizinio aktyvumo, mankštos trūkumas jūsu gyvenime didina riziką susirgti osteoporoze
- Virškinamojo trakto, inkstų, endokrininės ir kitos ligos, dėl kurių sutrinka kalcio ir kitų mineralų apykaita.
- Tam tikri medikamentai turi šalutinių poveikių, kurie sąlygoja osteoporozės išsisvystymą: kortikosteroidai, antikoaguliantai, chemoterapija, gonadotropino išsiskyrimą skatinančio hormono agonistai ir antagonistai, antikonvulsantai ir kt.

Riziką susirgti osteoporoze nulemia tikrai daug veiksnių. Tačiau jeigu Jūsų tėvai sirgo šia liga, jei anksčiau dėl nukritimo jums yra lūžęs šlaunikaulis, jūsų ūgis sumažėjo daugiau nei 3 cm ar jūs surūkote daugiau nei 20 cigarečių per dieną, gerai būtų jau šiandien pasikonsultuoti su savo gydytoju ir išsiaiškinti ar jums negresia osteoporotiniai kaulų lūžiai.

Kaip apsisaugoti nuo osteoporozės?
- Maitintis pilnaverčiu, kalcio ir vitamino D praturtintu maistu. Pasiskaičiuokite, kiek gaunate kalcio per dieną su maistu.
- Vartoti kalcio ir vitamino D medikamentus, jei su maistu kalcio gaunama nepakankamai arba yra padidėjęs kalcio poreikis.
- Reguliuoti svorį ir aktyviai sportuoti bent po keletą kartų per savaitę
- Nerūkyti
- Moterims gydytis estrogenais pagal gydytojo rekomendacijas.
- Paskyrus gydytojui, naudoti specifinius osteoporozės gydymui skirtus vaistus (pvz. bifosfonatus)

Ką daro kalcis ir  vitamas D?
Kalcis- statybinė kaulų medžiaga. 99% žmogaus organizme esančio kalcio yra sukaupta kauluose. Jeigu organizmui trūksta kalcio, jis pasiima kalcį iš kaulų, tad labai svarbu nuolat atkurti išeikvotą normą.

Senstant organizmas su išmatomis pašalina iki 300 mg kalcio, todėl jo reikia nuolat papildyti. Hormonų ir kitų medžiagų, sąlygojančių kalcio pusiausvyrą organizme, poveikis senstant silpnėja ir organizmas vis blogiau įsisavina kalcį. Todėl vyresniems žmonėms reikalingas didesnis kalcio kiekis.

Vitaminas D reguliuoja mineralinių medžiagų (kalcio, fosforo, magnio) apykaitą, reguliuodamas kalcio ir fosforo įsiurbimą žarnyne, padeda šioms medžiagoms išsilaikyti kauluose ir dantyse, saugo nuo osteoporozės.
Vyresniame amžiuje dėl blogos rezorbcijos, lėtinių ligų ir vaistų vartojimo reikalingas didesnis vitamino D kiekis. Virš 50 metų rekomenduojama vartoti Calcigran, kurio tabletėje yra didesnis vitamino D kiekis- 400 TV.


Atgal
 
 

Koks kalcio kiekis jums rekomenduojamas?
Įsigykite Calcigran
internetu
© 2007 Takeda UAB
Visos teisės saugomos.
Sprendimas: infoluitai